
SOS-operatörer till SOS Alarm i Malmö
Ansök nuSOS-operatörer till SOS Alarm i Malmö
Vi söker nu fler SOS-operatörer till vår central i Malmö som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega!
Vi söker nu nya SOS-operatörer till två olika funktioner på centralen i Malmö. Dels till vår 112-funktion och dels till funktionen som hanterar trygghetslarm.
Din vardag som SOS-operatör på 112
"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.
112-samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Malmö där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor.
Din vardag som SOS-operatör på trygghetslarm
Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, hjälp med basala behov, eller på något annat sätt är i behov av hemtjänst eller vård. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser, skickas till rätt plats, i rätt tid. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo där hjälpsökande alltid står i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralerna i Malmö och Helsingborg.
För dig
För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör 112 inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista varvat med praktisk träning i Malmö av handledare. Du behöver därför kunna vara iväg hemifrån under enstaka veckor då utbildningen bedrivs fysiskt på plats i Kista.
Utbildningen för SOS-operatör trygghetslarm sker lokalt i Malmö med några av våra duktiga handledare samt några dagar uppe i Kista på vår utbildningsenhet.
Vi erbjuder dig
-
Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor
-
Engagerade och stöttande ledare och kollegor
-
Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum
-
Utvecklingsmöjligheter inom företaget
-
Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället
Vi söker dig
Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll.
Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger.
Vi önskar att du
-
Har minst fem års arbetslivserfarenhet
-
Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
-
Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system.
-
Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång.
-
Är undersköterska eller har annan relevant erfarenhet
Det är starkt meriterande till 112-tjänsten om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, omsorgsarbete, larmcentral eller liknande
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Tjänsten för SOS-operatör till funktionen 112 är med start februari 2024 och till funktionen trygghetslarm i början på 2024.
Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Till funktionen trygghetslarm söker vi dock även deltidspersonal och sommarjobbare till sommaren 2024. Skriv detta tydligt i din ansökan om du inte är intresserad av heltid.
Låter detta intressant? Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.
Då det fortfarande är semestertider kan det dock dröja ett tag innan du hör ifrån oss.
Har du frågor?
Kontakta rekryterande chefer William Kokkonen eller Sofie Schmidt via mail på: rekrytering.malmo@sosalarm.se
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning
Hör SOS-operatören Caroline berätta om sitt jobb:
Hör vår produktionschef Jonas berätta mer om arbetet inom produktion:
Dela detta jobb